Vi vill att du ska vara nöjd med ditt köp, men eftersom våra produkter är specialanpassade och hanteras genom ett effektivt lager- och distributionssystem, har vi strikta riktlinjer för returer och återbetalningar. Läs noggrant igenom vår policy innan du gör en beställning.
Returpolicy – Begränsade returmöjligheter
- Vi erbjuder endast returer på oanvända produkter i obruten originalförpackning inom 14 dagar från mottagandet.
-
Returer accepteras inte för:
- Produkter som har öppnats eller använts.
- Produkter som klassas som hygienartiklar eller specialbeställningar.
- Produkter som returneras i skadat skick eller utan originalförpackning.
- Returkostnaden betalas av kunden, och vi återbetalar inte fraktkostnader från den ursprungliga ordern.
- För att begära en retur måste kunden kontakta vår kundtjänst och få en returauktorisering innan något skickas tillbaka. Returer utan godkännande behandlas inte.
- Om en retur inte uppfyller våra krav skickas varan tillbaka till kunden på dennes bekostnad.
Återbetalningspolicy – Ingen automatisk återbetalning
- Vi ger endast återbetalning när en godkänd retur har mottagits och inspekterats.
- Återbetalning sker inom 14–21 arbetsdagar efter att returen godkänts.
- Om en vara returneras i använt, skadat eller ej säljbart skick, nekas återbetalning och produkten skickas tillbaka till kunden.
- Fraktkostnader återbetalas ej, endast produktens pris återbetalas.
Försenade leveranser & Ej återbetalningsbara beställningar
- Leveranstider är uppskattningar, och vi tar inget ansvar för förseningar orsakade av fraktbolag eller tullhantering.
- Om en beställning är försenad men fortfarande på väg, ges ingen återbetalning eller kompensation.
- Endast om fraktbolaget officiellt bekräftar att ett paket är förlorat, kan vi ersätta ordern eller återbetala beloppet.
Kundsupport & Kompensationer
- Vi strävar efter att svara på alla kundförfrågningar inom 24-48 timmar, men vid hög belastning kan svarstiden vara längre.
- Vi erbjuder normalt inte kontant kompensation för försenade leveranser.
- Kompensation ges endast i form av rabattkoder som kan användas vid framtida köp.
- Om kunden vill returnera en beställning på grund av leveransförsening, gäller ordinarie returpolicy (ingen automatisk återbetalning).